Spring naar inhoud


Foto

Lambretta Ld 150


  • Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp

#1 DennisG

DennisG

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 6 berichten

Geplaatst 8 juli 2009 om 10:44

Hallo dan,

Ik zal me even voorstellen ben nieuw op dit forum.
mijn naam is Dennis en ben gek van alles wat op 2 wieltjes rijd.
Nou heb ik dus laatst een scootertje opgeknapt voor een man en als bedankje mocht ik zijn lambretta LD 150 meenemen.
Nou ben ik er al achter dat ik een '57 model heb.
heb helaas geen foto's van het complete ding, maar het was in een redelijk goede staat allemaal.
Ik ga deze dus samen met mijn opa restaureren, en hij zal deze gaan berijden.
Nou hebben we het blok eerst maar eens onderzocht.
Cilinder, carb, inlaat, ontsteking schoongemaakt.
ontsteking afgesteld op 0,4 mm ( had ik ergens gevonden weet niet of dit klopt )
Het blok loopt iig weer als een zonnetje.

Ik zal binnekort wel foto's online gooien, zodat jullie het kunnen volgen.

Nou hebben we dus ook al naar org onderdelen gezocht.
Scootercenter in keulen heeft geloof ik nog het meeste.

Maar ook de schokbreker is ernstig aan vervanging toe, iemand een adresje waar ik deze zou kunnen bestellen?

Ik houd jullie verder op de hoogte van alles :) via foto's.
en misschien wel vragen als ik er niet uit kom, er word niks getuned of opgevoerd. Hij word gewoon netjes in originele staat terug gebracht.
Rood met wit was die dus dat zal die ook weer worden :)

ook zaten er veel chromen valbeugels op en een chrome achterdrager waarin het derde wiel zat.
In hoeverre is dit origineel?

Gr Dennis

#2 peenvogel

peenvogel

    member Dutchlions S.C.

  • Admin
  • PipPipPip
  • 3164 berichten
  • Gender:Male
  • Location:Berkel en Rodenrijs

Geplaatst 8 juli 2009 om 10:58

Welkom op dit forum Dennis. Ik denk dat Johan aka LambrettaDriver en Driewieler Mart je het beste kunnen helpen qua raad.

#3 DennisG

DennisG

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 6 berichten

Geplaatst 8 juli 2009 om 11:07

Dankjewel, hoop dat hun me kunnen helpen dan :)
Mag van dit topic ook een gedeelte project maken? of hebben jullie liever een
nieuwe thread?

#4 lotus

lotus

    member Dutchlions S.C.

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 2916 berichten
  • Gender:Female
  • Location:Berkel

Geplaatst 8 juli 2009 om 11:11

Hoi en welkom. Breidt gerust deze topic uit met je project en foto's. Ben benieuwd !

:riding:

#5 DennisG

DennisG

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 6 berichten

Geplaatst 8 juli 2009 om 17:39

Toppie zal straks wat foto's uploaden :)

#6 driewieler

driewieler

    member Dutchlions S.C.

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 2420 berichten
  • Gender:Male
  • Location:Capelle aan den IJssel
  • Interests:lambretta s open frames ,jaren 50 en van af LI 3s en vreemde en verbouwde scooters maakt niet uit welk merk
    ska muziek mooie vrouwen bier proeven wrecking Cosa's
    having fun whit other scooterrists and like minded peopele

Geplaatst 8 juli 2009 om 21:18

Welkom hier gozerT

BTW wat die schokbreker betreft....die werkt maar 1 kant op. :eek:
Dat ding zit er op om de uit gaande kracht op te vangen.
De scooter veerd nl op een torsie as.
Het schokbrekertje zit er om dat zonder het motorblok te snel
terug veerde en dan scheurde het frame.
Die modificatie is in 1954 ingevoerd daarvoor hadden ze er geen
nu weet je meteen een referentie om een LD te dateren.
Staat je ontsteking op tijd??
Bdp bepalen,markeren,34MM terug meten op het vliegwiel(tegen de draairichting in) dan moeten de punten gaan openen.
Vervroeger al gesmeerd??
Krukaslager al gesmeerd met de vetspuit aan de vliegwiel zijde??
Er zit daar een boutje(die moet er uit)er naast zit een vet nippel die smeren
tot er vet bij het boutgat er uit komt en dan het boutje er weer in.
KIJK UIT als je het blok er onderuit wil halen de torsie vering staat nl op spanning.
Er kan dan een oor van het blok afbreken of je kan die pen voor je giegel krijgen!
Meer vragen???????????????
gewoon posten
mzl MarT

#7 DennisG

DennisG

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 6 berichten

Geplaatst 9 juli 2009 om 08:16

Thnx, dit van die torsie as wist ik niet.
Aangezien ik gister het blok eronder uit gehaald heb, en er totaal geen enkele spanning op de as zat, de bijde naaldlagers van torsie as -> blok zijn wel aan diggelen.
verder moet er wel een andere schokbreker op, want deze doet helemaal niks meer.
Beide kanten op geen demping meer.
De ontsteking heb als volgt gedaan, kijken wanneer de punten max open staan.
Die afstand gemeten de 0,4mm paste er niet tussen vervolgens afgesteld tot dit wel kon.
benzine erin 2x trappen en het beestje leefde weer.
Ik zal de ontsteking vanmiddag nog eens nakijken op jou manier.
verder is er nog niks gesmeerd.
Eerst gaan we zorgen voor een nette basis, schoon frame, wielen, etc.
Dan zit ik geloof ik aardig goed met mijn '1957.

Foto's :


Hier al aardig gevorderd met het sloopwerk.
Geposte afbeelding

Blok vieze staat.
Geposte afbeelding

Blok schoon gemaakt.
Geposte afbeelding

Frame gestript.
Geposte afbeelding

Aantal beplatingsdelen die opnieuw gedaan gaan worden.
Geposte afbeelding

Uitlaat waar een nieuwe voor moet komen. en voorvork
Geposte afbeelding

Parts schoon maken.
Geposte afbeelding

Geposte afbeelding

Opzich zijn het frame end. klaar voor de spuiter.
Dus dit zal verder niet lang meer op zich laten wachten.
En dan binnekort ook maar eens een waslijst onderdelen bestellen.

#8 peenvogel

peenvogel

    member Dutchlions S.C.

  • Admin
  • PipPipPip
  • 3164 berichten
  • Gender:Male
  • Location:Berkel en Rodenrijs

Geplaatst 9 juli 2009 om 08:28

Op de foto zien je zijschilden er nog prima uit. Ga je die ook over laten spuiten? Als er niet al teveel krassen e.d. op zitten zou ik dat niet doen. De verf is maar 1 keer origineel.

#9 DennisG

DennisG

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 6 berichten

Geplaatst 9 juli 2009 om 11:35

Ik zal eens kijken wat een poets beurtje doet, de bedoeling was alles vers en opnieuw

#10 lotus

lotus

    member Dutchlions S.C.

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 2916 berichten
  • Gender:Female
  • Location:Berkel

Geplaatst 9 juli 2009 om 13:38

Het lijkt me zeker de moeite waard om het alleen te poetsen en dan te beslissen of een nieuwe verflaag echt nodig is. Als het niet hoeft, dan kan je opa des te eerder rijden !

Ga je er zelf ook nog op rijden ? :riding:

#11 driewieler

driewieler

    member Dutchlions S.C.

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 2420 berichten
  • Gender:Male
  • Location:Capelle aan den IJssel
  • Interests:lambretta s open frames ,jaren 50 en van af LI 3s en vreemde en verbouwde scooters maakt niet uit welk merk
    ska muziek mooie vrouwen bier proeven wrecking Cosa's
    having fun whit other scooterrists and like minded peopele

Geplaatst 9 juli 2009 om 18:16

Ik denk dat hij al eens een keer is overgedaan,ik vind het
wit er te wit uitzien.
En ook mede dat de torsie hevel er zonder voorspanning op zit
duid er op dat hij aleens gedemonteerd is geweest.
Ik hoop echt voor je dat de torsieas in het frame op zijn juiste plaats zit.
Dat ding kan er ongeveer op 3miljoen :D manieren in.
De karteltjes op de as verspringen tegen over elkaar steeds dussssssssss
als je de karteltjes teld heb je ook zoveel mogelijk heden ennnnnn
als je de as van links naar rechts draaid komen er nog eens eens zoveel mogleijkheden bij.......prettige wedstrijd gewenst.
1956 is het overgangs jaar geweest naar model 3
Zonder die schokbreker moet hij ook kunnen rijden(de mijne werkt nog maar half)
Die naaldlagers moet je niet meer kopen hoor!
Er is nu een dingetje met bussen er in te koop ,da's veel makkelijker met
monteren.

Bijna alles is (remake) te koop.
Ik heb voor me zelf nu bijna alle rubber werk en nog wat andere dingen binnen.
Dat kost mij voorlopig nu al 470 pleuro's :eek:

#12 DennisG

DennisG

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 6 berichten

Geplaatst 10 juli 2009 om 16:11

Ik ben vandaag al aan het kijken geweest naar die torsie as indd:P
Gewoon een drama ding als je het mij vraagt:P

Weet iemand de kleuren nummer van dit wit? is dit RAL?

Ik zal er zeker zelf ook nog wel eens een rondje op gaan toeren...
Ga deze zomer beginnen met het motor rijbewijs..

Volgende update laat niet lang meer op zich wachten.

#13 lamb150

lamb150

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 2 berichten

Geplaatst 30 juli 2013 om 21:34

Hoi Dennis,

 

Ben ook bezig met een 150 LD sinds een aantal weken, die van mij heeft ongeveer 20 jaar stilgestaan, echter ik krijg de motor zo 123 niet aan de loop.

De contactpunten moeten zeker vervangen worden weet jij waar ik die kan bestellen?

De contactpunten bij scootercenter lijken voor geen meter op de orginele puntjes van Magneta Marelli, weet jij hoe dat zit?

Succes met jou restauratie.

 

Groet Robert.



#14 nicohaas

nicohaas

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 94 berichten
  • Gender:Male
  • Interests:radio control pylonrace (q500)

Geplaatst 31 juli 2013 om 11:18

Trouwens, mooie werkplaats heb je , Dennis.

Handig zo die lage kantoorkastjes met schuifladen.






0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users