Spring naar inhoud

Foto

Lambretta Contactsleutel

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp

#1 lotus

lotus

member Dutchlions S.C.

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2916 berichten

Geplaatst 6 augustus 2012 om 08:45

In vervolg op mijn status update, hier een topic omdat het wellicht voor een ander ook nuttig kan blijken in de toekomst.
Mijn status: Iemand weleens een reserve kopie van zijn lambretta contactslot gemaakt? Zo ja, graag foto van merk/type. Lokale sleutelboer kan hem niet vinden.

Ik weet dat niet alle modellen een contactslot hebben.
Ik wil het het liefst oplossen met de lokale sleutelboer aangezien deze altijd zo goed helpt en meezoekt en ook goed werkende kopieen maakt. Ik heb het gevoel dat ik een slechte aziatische repro gekregen heb (wellicht met andere sleutels als op de originele contactsloten zit). De lokale sleutelboer vond lambretta met 4 soorten sleutels in zijn boeken maar daar zit mijn sleutel niet bij. Zijn sleutelleverancier herkent mijn sleutel niet (foto's naartoe gestuurd) maar er zijn iets van 10.000 verschillende sleutelmotieven dus het kan een zeldzaam model zijn dat niet vaak bij andere types voorkomt. Van mijn vespa super slot sleutel (stuurslot en handschoenenvak) zei de sleutelboer dat dezelfde sleutel ook bij puch gebruikt werd.
Zelf had ik deze site gevonden: http://www.key-men.c...catid=Lambretta maar hierop zie ik niet de exacte sleutel zoals ik heb volgens mij (al is de site niet geweldig, achterkant zie je bijvoorbeeld al niet).

Grootste probleem dat ik het opgelost wil hebben is omdat de sleutel wel erg buigzaam is. Beetje dagboek-sleutel qua hardheid, doodeng en 1 sleutel is al doormidden gebroken. Nu nog 1 werkende en ik geloof niet dat die het eind van dit jaar red. Ik wil hem het liefst asap in de prullenbak gooien en 2 goede kopieen hebben van normale sleutelkwaliteit.

___ tip driewieler
er staat een nummer op. die kan je bij Cor bestellen.

___ tip lambrettadude
cor van seters heeft volgens mij ongefreesde sleutels

___ tip FLC
Mocht je bij Cor niet slagen dan kan je hier eens proberen.
Even de drie-cijferige code van voor op je slot doorgeven

#2 Lambrettadude

Lambrettadude

Member Dutch Lions S.C.

• Members
  • PipPipPip
  • 504 berichten
  • Interests:scoots scoots scoots scoots

Geplaatst 6 augustus 2012 om 11:03

ik heb ergens eens opgevangen dat de sleutels hetzelfde zijn als van een fiat,
maar wie dat zei en welk model weet ik niet meer

#3 lotus

lotus

member Dutchlions S.C.

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2916 berichten

Geplaatst 6 augustus 2012 om 11:12

Die tip had je me inderdaad gegeven, daarmee hebben we ook in de boeken gezocht maar bij Fiat geen zelfde sleutel gevonden. Vandaar dat hij me vroeg of iemand anders wellicht een keer een kopie gemaakt heeft van zijn contactsleutel en ik dat merk/type sleutel te pakken kan krijgen. Wellicht lambrettadriver ? Die heeft ook een en ander aan sleutels hangen. Maar die is vast nog dronken van zijn 40ste verjaardag :beer: haha

#4 driewieler

driewieler

member Dutchlions S.C.

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2420 berichten
  • Interests:lambretta s open frames ,jaren 50 en van af LI 3s en vreemde en verbouwde scooters maakt niet uit welk merk
    ska muziek mooie vrouwen bier proeven wrecking Cosa's
    having fun whit other scooterrists and like minded peopele

Geplaatst 6 augustus 2012 om 16:10

Als het van F.i.a.t. zou moeten passen,moet vriendGeplaatste Afbeelding Hans daar antwoord op kunnen geven.

#5 hans

hans

Scooterist

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2795 berichten

Geplaatst 6 augustus 2012 om 22:39

nope , het zijn geen fiatmodellen.
helaas...
ik heb echter wel bij mijn lokale sleutelproducent kopien laten maken van mijn tv slot....
johan heeft ook nog een berg oude sleutels als ik het me goed herinner.

#6 LambrettaDriver

LambrettaDriver

President Dutchlions S.C.

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2240 berichten
  • Interests:Wrecking old metal scooters

Geplaatst 6 augustus 2012 om 22:49

Heb idd alle moedersleutels voor de Lambretta op nummer. Mijn sleutelboer heeft speciaal blanco sleutels uit italie gehaald om ze bij te kunnen maken. Ze zitten bij Boo om de hoek! (300 meter van zijn huis op de staart) Kan wel ff een sleutel bij laten maken, geen probleem!

#7 lotus

lotus

member Dutchlions S.C.

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2916 berichten

Geplaatst 7 augustus 2012 om 07:57

Dat hoopte ik al. Nu maar hopen dat het niet een crap sleutel uit azie is die niet hoort bij de echte moedersleutels. Want daar ben ik bang voor.

#8 Bareld

Bareld

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 18 berichten

Geplaatst 11 september 2015 om 14:38

Bij mijn lambretta ontbreken ook de sleutels nu kan ik nieuwe sloten kopen maar het is mooier om nieuwe sleutels bij de bestaande sloten te hebben.

Nu heb ik lambretta driver een pb gestuurd maar lambretta driver kan geen berichten meer  niet meer ontvangen.

Kan iemand me helpen ?

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users