Spring naar inhoud

Foto

Elektra Van Lambretta 175 Tv Bj1961

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp

#1 spock2000

spock2000

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 31 berichten

Geplaatst 14 november 2012 om 07:13

Bijgevoegd Bestand  PB100234 (800x600).jpg   377,6K   18 downloadsIk ben bezig met het uit elkaar halen van deze Lambretta ( bj. 1961 ) en mijn vraag is of het verstandig is om alle bedrading + schakelaars te vervangen.
Bij het uitproberen deed alles nog ook de verlichting.

Gaarne advies omdat dit de eerste reatauratie van mij is.

Mvg,

Erwin

#2 hans

hans

Scooterist

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2795 berichten

Geplaatst 14 november 2012 om 08:53

dat is afhankelijk van de staat , dezelfde of betere kwaliteit dan wat er origineel opzat vind je niet meer...

#3 Lambrettadude

Lambrettadude

Member Dutch Lions S.C.

• Members
  • PipPipPip
  • 504 berichten
  • Interests:scoots scoots scoots scoots

Geplaatst 14 november 2012 om 19:30

ik gok dat alle isolatie van de kabels hard geworden is.
ik zou kijken voor een nieuwe kabelboom, de schakelaars en dergelijke gewoon lekker houden de nieuwe zijn inderdaad niet zo best.

oude kabelboom natuurlijk bewaren!!!

#4 remi

remi

Scooterist

• Moderators
  • PipPip
  • 452 berichten
  • Interests:mmmm, yes, mmm, yes

Geplaatst 3 april 2013 om 18:27

Er is bijna nooit iets mis met de kabelboom. Ik heb er nog nooit een vervangen. Doormeten en als dat goed is lekker laten zitten.

Als je hem er af haalt en er opnieuw opzet, kan je hem schoonmaken en voor je hem er opzet even lekker warm ergens laten liggen of even in een goed afgesloten plasticzak in een teiltje heet water, is ie lekker soepel.

#5 nicohaas

nicohaas

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 94 berichten
  • Interests:radio control pylonrace (q500)

Geplaatst 3 april 2013 om 21:55

Zodra hij weer is afgekoeld is hij weer keihard. Ik heb hem vervangen, alleen de hoofdkabelboom kost 19 euro. De ommanteling van de oude was helemaal bros geworden. De draden zelf vielen mee. De nieuwe kabelboomis inderdaad niet van geweldige kwaliteit. Ik  heb de kabelboom van de schakelaar op het stuur behouden, wel opnieuw ommanteld.

Ga je hem totaal restaureren? hou er dan rekening mee dat je alle kunststof delen moet vervangen. Ik heb voor 100 euro een kunststof set gekocht dan heb je gelijk alles.

#6 remi

remi

Scooterist

• Moderators
  • PipPip
  • 452 berichten
  • Interests:mmmm, yes, mmm, yes

Geplaatst 3 april 2013 om 22:05

Ok dat kan ook. stuurschakelaar kan je rustig zo laten als ie het doet. Voor je alles weer in elkaar zet meet de kabelboom nog even door als alle stekkertjes er wer aan zitten. Die komen bij elkaar in het stuur en achter bij dat boxje van de ontsteking.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users