Spring naar inhoud


Foto

Lambretta Li150 3E Serie


  • Log in om te reageren
95 reacties op dit onderwerp

#1 nicohaas

nicohaas

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 94 berichten
  • Gender:Male
  • Interests:radio control pylonrace (q500)

Geplaatst 17 december 2012 om 11:57

Ook begonnen vorige week, ik heb deze van de zomer gekocht van Rob, hij was ongerestaureerd en zonder enig papier erbij.
Aan het serie nummer te zien is hij van 1962. Ik heb inmiddels vernomen dat bij de RDW mijn kenteken nog bekend is via het serienummer. Je kan dan bij de RDW om heringebruikname vragen bij de keuring. De scooter is nog in redelijke staat. Wel is net als bij die van Cristiaan de beugel van het frame onder de bagagedrager gescheurd. Ik ben van plan om hem low budget te restaureren dus zo veel mogelijk zelf doen. Hij hoeft niet in museumstaat te komen. Verder wil ik wel een electronische ontsteking kopen een BGM. Inmiddels heb ik alles uit elkaar. Gisteren nog drijfnat geworden, in het frame bleek minstens een liter pikzwart water te zitten. Toen ik het frame optilde kreeg ik het over me heen.
Verder denk ik aan een 175 cc opgeboorde cilinder/zuiger combinatie te kopen bij Scooter Center.
Nico.

Bijgevoegde Bestanden



#2 hans

hans

    Scooterist

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 2795 berichten

Geplaatst 17 december 2012 om 14:16

170 ?

#3 nicohaas

nicohaas

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 94 berichten
  • Gender:Male
  • Interests:radio control pylonrace (q500)

Geplaatst 17 december 2012 om 15:45

dat is een opgeboorde 150 uit india, lekker goedkoop 109 euro

#4 hans

hans

    Scooterist

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 2795 berichten

Geplaatst 17 december 2012 om 15:49

ik ken geen 170cc versie...

#5 nicohaas

nicohaas

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 94 berichten
  • Gender:Male
  • Interests:radio control pylonrace (q500)

Geplaatst 17 december 2012 om 17:47

sorry , je hebt gelijk 175 cc.

#6 nicohaas

nicohaas

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 94 berichten
  • Gender:Male
  • Interests:radio control pylonrace (q500)

Geplaatst 17 december 2012 om 17:48

Mijn swingarmpjes moeten eruit maar ik heb geen veer compressor. kan het ook zonder?

#7 hans

hans

    Scooterist

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 2795 berichten

Geplaatst 17 december 2012 om 17:50

je kunt beter een gebruikte (italiaanse)tv cylinder nemen met een mugello zuiger.
186cc.

#8 LambrettaDriver

LambrettaDriver

    President Dutchlions S.C.

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 2240 berichten
  • Location:Dordrecht
  • Interests:Wrecking old metal scooters

Geplaatst 17 december 2012 om 18:23

Swingarmpjes van de voorvork kunnen er alleen uit met de juiste tool anders sloop je de demperstangen (die gaan krom)
Als je hem alleen af en toe start en er niet echt mee rijd zou ik idd ook gaan voor een Curry cilinder .... Iedere waar naar zijn geld!

#9 driewieler

driewieler

    member Dutchlions S.C.

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 2420 berichten
  • Gender:Male
  • Location:Capelle aan den IJssel
  • Interests:lambretta s open frames ,jaren 50 en van af LI 3s en vreemde en verbouwde scooters maakt niet uit welk merk
    ska muziek mooie vrouwen bier proeven wrecking Cosa's
    having fun whit other scooterrists and like minded peopele

Geplaatst 17 december 2012 om 19:42

Zo te zien heb je er een 2e serie motor bij.

Ik zou ook de silent block/engine mount rubbers vervangen voor serie 3 exemplaren.

Dan vibreerd hij niet zoveel en stuurt veel strakker,je moet dan wel meteen een langere bout mee bestellen.

Je moet wel een tool hebben om ze eruit te halen en te monteren.

Dat kan je evt ook bij mij thuis doen,ik heb zo'n ding zelf gemaakt.

#10 nicohaas

nicohaas

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 94 berichten
  • Gender:Male
  • Interests:radio control pylonrace (q500)

Geplaatst 18 december 2012 om 08:49

Dank voor alle tips:


cilinder: denk toch maar aan een overmaatje zuiger en dan mijn eigen cilinder pas laten maken. Eerst zal ik de oude eens opmeten, ik kan de huidige zuiger op het bovenste dode punt een heel klein beetje bewegen. De oude cilinderwand ziet er nog goed uit, de motor startte koud goed maar warm slecht.

gebruikte (italiaanse)tv cylinder nemen met een mugello zuiger. 186cc. Hoe kom ik aan deze combinatie?

silent blocs: ik ga inderdaad die brede bestellen, oude moeten vervangen worden, deze zijn uitgelubberd.
Swingarmen: heb ik er inmiddels uit, ik heb zelf een tooltje gemaakt. De staat van de bussen en rubbers hierval lijkt heel goed.

#11 hans

hans

    Scooterist

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 2795 berichten

Geplaatst 18 december 2012 om 09:07

je kunt een cylinder en zuiger stelen , maar de meest populaire methode is toch wel kopen....

#12 Erik86

Erik86

    Scooterist

  • Members
  • PipPip
  • 416 berichten
  • Gender:Male
  • Location:Noord Brabant
  • Interests:Vespa's!

Geplaatst 18 december 2012 om 09:45

je kunt een cylinder en zuiger stelen , maar de meest populaire methode is toch wel kopen....


:D :D :D

#13 driewieler

driewieler

    member Dutchlions S.C.

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 2420 berichten
  • Gender:Male
  • Location:Capelle aan den IJssel
  • Interests:lambretta s open frames ,jaren 50 en van af LI 3s en vreemde en verbouwde scooters maakt niet uit welk merk
    ska muziek mooie vrouwen bier proeven wrecking Cosa's
    having fun whit other scooterrists and like minded peopele

Geplaatst 18 december 2012 om 19:22

Bij CSK een 186 zuiger bestellen en die oude 150 CC cilinder uitlaten boren naar 186CC.


Christiaan heeft nog 1 erg goed gebruikte 186...................................................

#14 hans

hans

    Scooterist

  • Moderators
  • PipPipPip
  • 2795 berichten

Geplaatst 18 december 2012 om 19:26

bij een opgeboorde 150 komen je kanalen niet mooi uit , de instroomhoek klopt dan niet meer en de kanalen zijn ook erg klein....

#15 Lambrettadude

Lambrettadude

    Member Dutch Lions S.C.

  • Members
  • PipPipPip
  • 504 berichten
  • Gender:Male
  • Location:Capelle a/d Ijssel
  • Interests:scoots scoots scoots scoots

Geplaatst 18 december 2012 om 19:40

Bij CSK een 186 zuiger bestellen en die oude 150 CC cilinder uitlaten boren naar 186CC.


Christiaan heeft nog 1 erg goed gebruikte 186...................................................


de zuiger is gratis op te halen trouwens. :schateroptafel:

#16 nicohaas

nicohaas

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 94 berichten
  • Gender:Male
  • Interests:radio control pylonrace (q500)

Geplaatst 23 december 2012 om 22:17

Ben inmiddels weer wat verder, heb inmiddels alle roestige boutjes en moertjes in een bakje, ik ga alles laten anodiseren.
Ook de silentblocks zijn eruit, ik heb zelf een tooltje gemaakt van een gatenboor.
Ik heb de zuigerslotspeling opgemeten: 1.15 mm totaal versleten dus.

Bijgevoegde Bestanden



#17 nicohaas

nicohaas

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 94 berichten
  • Gender:Male
  • Interests:radio control pylonrace (q500)

Geplaatst 18 januari 2013 om 22:40

Ik hou dat aanbod van die zuiger nog even in beraad, christiaan.
Wat anders , ik heb een adres in Rotterdam (Lens) om het frame te moffelen. heeft iemand daar ervaring mee? kost ca 130 euro.
Het zou dan alleen voor het frame gelden en het klepje van de tankdop en de bagageklep. Ik wil dan de rest van het plaatwerk indezelfde kleur spuiten.

Bijgevoegde Bestanden



#18 nicohaas

nicohaas

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 94 berichten
  • Gender:Male
  • Interests:radio control pylonrace (q500)

Geplaatst 25 januari 2013 om 17:26

Ik heb besloten toch maar te gaan spuiten en niet moffelen. Ben vandaag 7 kwartier bezig geweest om alles te stralen bij een zelfstraal bedrijf. Wat een rotklus is dat zeg, met een kap op je kop in een straalkabine (waar zelfs een auto in kan). Om het half uur moet je alle grid opvegen, zeven en weer in machine gooien. Ik ga er nu epoxie grondverf erop spuiten.

Bijgevoegde Bestanden



#19 nicohaas

nicohaas

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 94 berichten
  • Gender:Male
  • Interests:radio control pylonrace (q500)

Geplaatst 2 februari 2013 om 18:24

Heb toch maar de koppeling gedemonteerd. Zelf een koppelingcompressor gemaakt uurtje werk.

Werkt perfect, speling tandwielen achter opsluitplaat was een beetje veel 0,4 mm .Mag max .30 zijn.

Bijgevoegde Bestanden



#20 pinkeltje

pinkeltje

    Scooterist

  • Members
  • Pip
  • 96 berichten
  • Gender:Male
  • Location:Westland
  • Interests:Pk50xl
    sprint 150 veloce
    P200e

    Feyenoord

Geplaatst 3 februari 2013 om 08:25

mooi en simpel !






0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users