Spring naar inhoud

Foto

Lambretta Li150 3E Serie

• Log in om te reageren
95 reacties op dit onderwerp

#41 nicohaas

nicohaas

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 94 berichten
  • Interests:radio control pylonrace (q500)

Geplaatst 27 februari 2013 om 11:25

0,06: Dit heb ik besproken met het revisiebedrijf. Hij heeft de zuiger opgemeten in mijn bijzijn, deze was 0,06 onder de maat die er op stond (57,2) Hij maakt de cilinder altijd op deze aangegeven maat zei hij. Dit is de gebruikelijke gang van zaken. Ik heb inderdaad ook ergens wel eens 0,08 zien staan. Hij is al klaar dus ik kan het niet meer wijzigen.

Ik heb een complete set gekocht inderdaad met cdi en regelaar (allebei indisch).

De vinnen lijken gelijk aan wat erop zat, ik ga gelijk even proberen vanavond of de windtunnelkap past.

#42 hans

hans

Scooterist

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2795 berichten

Geplaatst 27 februari 2013 om 12:26

mooi , ik rijdt met 0,1 , sindsdien klemt de zuiger niet meer.

ik rijdt dan ook iets vlotter...

#43 nicohaas

nicohaas

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 94 berichten

Geplaatst 28 februari 2013 om 19:42

0,1? zo dat is heel wat meer. slotspeling is bij mij ook heel weinig. ik denk 0.1 mm. Ik hoop dat het goed gaat, heb een hekel aan vastlopers straks in Avignon. Vertrouw op mijn revisiebedrijf.

De vinnen van het vliegwiel zijn zelf korter als de originele, ze zouden ongeveer 1,5 cm langer kunnen zijn voordat ze de tunnel raken. Alleen de bout met de linkse schroefdraad past niet meer , het nieuwe vliegwiel heeft een dunnere schacht. De bout moet afgedraaid worden.

Ik heb trouwens de rest van alle spullen bij Fabio besteld. Op de custom show in Antwerpen krijg ik alles.

Bijgevoegde Bestanden

#44 nicohaas

nicohaas

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 94 berichten

Geplaatst 12 maart 2013 om 22:39

Afgelopen zondag naar de scooterbeurs in Antwerpen geweest. Ik heb nu alles in huis om hem af te maken. Ik heb alles vooraf besteld bij Scooterpassion. Deze had alles goed verzorgt in een doos meegenomen. Alleen (maar dat had hij vooraf al gezegd) had hij nauwelijks tijd om uitleg te geven of zelfs de doos maar open te maken. Achteraf had ik weer spijt van het vooraf bestellen want de scooterbanden zag ik voor de helft goedkoper bij LMH en de binnenbanden ook. Scheelde toch weer even 85 euro. Ik heb me ook laten verleiden tot een andere eletronische ontsteking ( voor mijn andere li) van het merk Parmakit/casa . Volgens de verkoper ( naam vergeten uit Luik) beter als de variotronic. Scherpe prijs 280 euro. Ziet er zeer goed uit. Heeft een heel zwaar vliegwiel en een mooi origineel cdi doosje. Hele leuke beurs trouwens veel aanbod van spullen en hele mooie scooters gezien. De li van de foto is mijn grote voorbeeld.

Bijgevoegde Bestanden

#45 nicohaas

nicohaas

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 94 berichten

Geplaatst 5 april 2013 om 19:10

Ik heb vandaag de laatste delen gespoten in de basiskleur, alleen de zijschilden en het neusje nog.

Valt niet mee wel een paar druipertjes. Die hoop ik er nog uit te schuren. En een siliconenvlek, daar wordt je ook gek van.

Bijgevoegde Bestanden

#46 nicohaas

nicohaas

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 94 berichten

Geplaatst 8 april 2013 om 13:47

Voor het eerst de motor gestart, na een paar pogingen en een beetje remreiniger.

De SIL electronische ontsteking van nog net 100 euro, incl. regulator en cdi, doet het heel goed. Ik heb ook eindelijk goede verlichting.

#47 nicohaas

nicohaas

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 94 berichten

Geplaatst 16 april 2013 om 20:36

Vandaag even het lichtbeeld bekeken, dat is er dus niet gewoon een lichtvlek meer niet. Ben bang voor afkeur bij de keuring straks. Iemand een idee hoe je dat moet aanpakken?

#48 hans

hans

Scooterist

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2795 berichten

Geplaatst 16 april 2013 om 20:41

ik heb nog nooit meegemaakt dat ze naar het beeld keken , enkel of het licht funktioneerd , en dan nog niet eens altijd dat.....

#49 Lambrettadude

Lambrettadude

Member Dutch Lions S.C.

• Members
  • PipPipPip
  • 504 berichten
  • Interests:scoots scoots scoots scoots

Geplaatst 16 april 2013 om 21:06

bij de keuring van mijn LI hebben ze met een rolmaat de wielbasis gemeten en het frame nummer opgeschreven dat was toch wel de keuring.

#50 driewieler

driewieler

member Dutchlions S.C.

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2420 berichten
  • Interests:lambretta s open frames ,jaren 50 en van af LI 3s en vreemde en verbouwde scooters maakt niet uit welk merk
    ska muziek mooie vrouwen bier proeven wrecking Cosa's
    having fun whit other scooterrists and like minded peopele

Geplaatst 17 april 2013 om 21:18

Bij mij ook,met die CosaLD.

Het heeft niet eens gelopen,en er is helemaal nix gecontrleerd.

Er is aleen er veel moeite gedaan om het frame nummer te fotograferen.

En dat viel niet mee omdat dat ding ook aan de binnen zijde zwart en mattzwart is.

Ik ben er aan de hand lopend binnen en weer naar buiten gekomen.

#51 nicohaas

nicohaas

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 94 berichten

Geplaatst 17 april 2013 om 21:56

Ik zat er een beetje over in omdat iemand uit de buurt hier grote problemen had met het lichtbeeld van een aantal geimporteerde indonesische vespas. Allemaal afgekeurd, hij heeft er daarna een aantal verkocht aan Duitsers, daar deed de tuv er totaal niet moeilijk erover.

ik heb net nog een paar testen gedaan met een losse koplamp in het donker. Er is inderdaad geen scherpe afscheidingslijn tussen licht en donker zoals bij moderne koplampen. Het dimplaatje schermt aan de bovenkant af, dus de reflector wordt via de onderkant aangestraald.

Hij schiet verder lekker op, alleen de schermen nog spuiten.

Bijgevoegde Bestanden

#52 hans

hans

Scooterist

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2795 berichten

Geplaatst 17 april 2013 om 22:02

indonesische vespas hoeven ook geen kenteken , die deugen toch enkel als decoratie....

#53 pinkeltje

pinkeltje

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 96 berichten
  • Interests:Pk50xl
    sprint 150 veloce
    P200e

Feyenoord

Geplaatst 18 april 2013 om 06:27

die is dan wel weer leuk hans :-)

#54 Mark

Mark

Member Dutchlions S.C.

• Admin
  • PipPipPip
  • 1314 berichten
  • Interests:Dangerous driving on 2 wheels..

Geplaatst 18 april 2013 om 21:29

Ze doen zo moeilijk over het lichtbeeld van de Indonesische Scooters, omdat deze van buiten de EU komen. En daar zijn de eisen aan de reflector in de lamp anders. Ik heb zelf met een 6V koplamp gereden en er is weinig licht uit te persen.. laat staan een helder scherp lichtbeeld.

#55 Lambrettadude

Lambrettadude

Member Dutch Lions S.C.

• Members
  • PipPipPip
  • 504 berichten
  • Interests:scoots scoots scoots scoots

Geplaatst 18 april 2013 om 22:39

Ik zat er een beetje over in omdat iemand uit de buurt hier grote problemen had met het lichtbeeld van een aantal geimporteerde indonesische vespas. Allemaal afgekeurd, hij heeft er daarna een aantal verkocht aan Duitsers, daar deed de tuv er totaal niet moeilijk erover.

ik heb net nog een paar testen gedaan met een losse koplamp in het donker. Er is inderdaad geen scherpe afscheidingslijn tussen licht en donker zoals bij moderne koplampen. Het dimplaatje schermt aan de bovenkant af, dus de reflector wordt via de onderkant aangestraald.

Hij schiet verder lekker op, alleen de schermen nog spuiten.

als je licht aanstaat hoord hij tegen de bovenkant van de reflector aan te schijnen zodat het licht op de straat gericht is. en als groot licht aanstaat schijnt hij rondom

#56 remi

remi

Scooterist

• Moderators
  • PipPip
  • 452 berichten
  • Interests:mmmm, yes, mmm, yes

Geplaatst 18 april 2013 om 22:39

Ze kunnen niet zeuren. De koplamp is origineel en goedgekeurd. Er was wel eens gezeik over een NL merk. Maar dat is afgeschaft. Daar heb ik heen geleden eens herrie over geschopt. Ik werd netjes teruggebeld dat ik niet hoefde terug te komen en het kenteken werd opgestuurd.

#57 remi

remi

Scooterist

• Moderators
  • PipPip
  • 452 berichten

Geplaatst 18 april 2013 om 22:40

Ik heb er meer dan 20 gekeurd ....

#58 nicohaas

nicohaas

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 94 berichten

Geplaatst 19 april 2013 om 11:02

Hij zit mij bij dus verkeerd, hij schijnt op de onderkant van de reflector, is inderdaad verkeerd. Ik heb net ook even bij mijn Prinz4 gekeken, het dimplaatje zit ook onder.

#59 remi

remi

Scooterist

• Moderators
  • PipPip
  • 452 berichten

Geplaatst 23 april 2013 om 00:13

De reflector en lampglas zijn los. Die kan je draaien tot het goed zit. Pas op met de lipjes van de koplamprand , die breken snel af.

#60 nicohaas

nicohaas

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 94 berichten

Geplaatst 25 april 2013 om 12:56

Is gelukt de gloeidraad kijkt nu naar boven, morgen naar de RDW in Waddinxveen. Ben benieuwd. Ik laat jullie weten wat de afloop wordt.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users