Spring naar inhoud

Foto

Wie Wil Een Lambretta Motorblok Voor Mij Reviseren?

Motorblok.

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp

#1 BasBierens

BasBierens

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 8 augustus 2013 om 22:36

Beste lezers,

Ik heb een oude Lambretta. Ik vermoed dat het een 125LD van +- 1954 is (is het type met de twee ronde ogen aan iedere kant ipv de roostertjes). Ik zou graag willen weten wie er evt interesse heeft om het blok voor mij te reviseren. De zuiger zit vast en heeft vermoedelijk jaren stil gestaan.

Diegene die interesse heeft kan mij benaderen op bbierens@ziggo.nl Bijgaand een foto van mijn Lambretta.

Bij voorbaat super bedankt, Mvr. Gr, Bas

Bijgevoegde Bestanden

#2 Lambrettadude

Lambrettadude

Member Dutch Lions S.C.

• Members
  • PipPipPip
  • 504 berichten
  • Interests:scoots scoots scoots scoots

Geplaatst 8 augustus 2013 om 23:45

als die ronde roostertjes erop zitten is het een franse LD.

als je zeker wilt weten of de cilinder 125 of 150 cc is moet je kijken naar het inlaatspruitstuk.

als die gegoten is uit 1 stuk samen met de cilinder is het een 125, als het spruitstuk niet 1 geheel is en met boutjes vastzit zou het een 150 cc cilinder moeten zijn.

volgens mij is het een eerste serie omdat hij een luikje op de zijkant heeft zodat je bij het choke hendeltje kan

laat een flinke hoeveelheid wd-40 via het bougiegat naar binnen lopen om de zuiger los te weken, herhaal desnoods een paar keer totdat de zuiger los zit dat scheelt voor de persoon die het blok uit elkaar gaat halen.

ik kan je helaas niet helpen met het reviseren van je blok, maar misschien wel met wat meer info als je dat nodigt mocht hebben.

me vader kan er nog veel meer over vertellen maar die is met vakantie en moet mazzel hebben dat hij wifi heeft ergens.

succes met opknappen

#3 driewieler

driewieler

member Dutchlions S.C.

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2420 berichten
  • Interests:lambretta s open frames ,jaren 50 en van af LI 3s en vreemde en verbouwde scooters maakt niet uit welk merk
    ska muziek mooie vrouwen bier proeven wrecking Cosa's
    having fun whit other scooterrists and like minded peopele

Geplaatst 10 augustus 2013 om 16:32

ja ik heb wifi  gevonden!!!!

Dat is een franse LD gemaakt bij SIT Trojes Frankrijk. en deze is 125 CC.

Vraag het Cor van Seters in Zundert.

#4 BasBierens

BasBierens

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 12 augustus 2013 om 13:17

Beste Driewieler en Lambrettadude,

Bedankt voor jullie vriendelijke reactie en info. Het is zeer gewaardeerd. Ik zit nu voor het eerst op een forum dus hoop dat ik de juiste functies hanteer en jullie deze reactie ook te zien krijgen. Zelf ben ik momenteel ook op vakantie en ben ik nu op een plek waar ik wifi heb;)

Ik heb net via het internet het emailadres van de heer Seters kunnen achterhalen en ga hem zeker een mail sturen.

Nogmaals dank.

Met vriendelijke groeten,
Bas

#5 BasBierens

BasBierens

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 13 augustus 2013 om 15:59

Wat is trouwens het beste adres voor reserveonderdelen. Ik kom best vaak als advies het bedrijf: http://www.tuttolambretta.it tegen maar wellicht is dit een duur adres of zijn er betere.....

#6 Lambrettadude

Lambrettadude

Member Dutch Lions S.C.

• Members
  • PipPipPip
  • 504 berichten
  • Interests:scoots scoots scoots scoots

Geplaatst 13 augustus 2013 om 19:44

www.scootercenter.com zit in keulen

www.scooterpassion.be zit in luik

als je hem een mailtje stuurt met wat je wilt hebben zoekt hij het op voor je en maakt hij een prijs opgave en stuurt je die terug. zijn website is alleen in het frans.

hij zelf praat gewoon vloeiend Nederlands. ik bestel regelmatig wat daar en de spullen zijn altijd wel snel hier.

#7 BasBierens

BasBierens

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 4 berichten

Geplaatst 14 augustus 2013 om 21:44

Bedankt weer voor je reactie Lambretta Dude.

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users