Spring naar inhoud

Foto

Problemen Elektrisch Lambretta 175 Tv Serie 2 ( 1961 )

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp

#1 spock2000

spock2000

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 31 berichten

Geplaatst 24 februari 2014 om 17:22

Wie kan mij helpen met een probleem die ik heb met mijn Lambretta, starten geen probleem.

Ik zal het zo goed mogelijk uitleggen incl. foto's.

Het gaat om de standen van het contact.

-P  moet het stadslicht, achterlicht, snelheidsmeterlicht branden maar stadslicht doet het niet.

-O stand alle lichten uit.

-Stand 1 lichten uit, ontsteking aan, REMLICHT doet het.

-Stand 2 stadslicht, achterlicht, snelheidslicht (stand voor rijden s' nachts ), STADSLICHT en REMLICHT doet het niet.

-Stand 3 koplicht groot/gedimd, achterlicht, snelheidslicht ( stand voor rijden s' nachts ) geen KOPLICHT / REMLICHT.

Aangesloten volgens het elektrisch schema (foto) alleen het gaat niet zoals die moet zijn.

De gele kabel heb ik niet aangesloten anders brandt die waarschijnlijk door want daar komt stroom op.( accu )

Als ik de rode/blauwe kabel omruil met de gele dan doe het licht wel ( niet groot/gedimd ) alleen ik heb dan geen remlicht.

Wie kan mij advies geven?

Bijgevoegde Bestanden

#2 spock2000

spock2000

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 31 berichten

Geplaatst 5 maart 2014 om 11:42

In de nieuwe Bulb Holder waar de lamp in moet daar zat kortsluiting in, geen probleem meer met de verlichting.

Wel raar koop je iets nieuws en dan verwacht je toch wel dat die aan de eisen voldoet.

Weet iemand of het normaal is dat je bij stationeer draaien van de scooter weinig licht heb en bij gas veel licht?

#3 driewieler

driewieler

member Dutchlions S.C.

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2420 berichten
  • Interests:lambretta s open frames ,jaren 50 en van af LI 3s en vreemde en verbouwde scooters maakt niet uit welk merk
    ska muziek mooie vrouwen bier proeven wrecking Cosa's
    having fun whit other scooterrists and like minded peopele

Geplaatst 5 maart 2014 om 22:02

Ja kerel dat is zo.

Als je meer gas geeft,geeft de ontsteking meer stroom dan bij minder gas/toeren.

Wen daar maar aan.

#4 dropveter

dropveter

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 71 berichten

Geplaatst 9 maart 2014 om 10:53

Als je wilt kun je je ook ff inlezen op condensatoren (capacitor op zn engels) en die in het elektrisch circuit opnemen, dan vang je de dip spanningen een beetje op.

#5 Lambrettadude

Lambrettadude

Member Dutch Lions S.C.

• Members
  • PipPipPip
  • 504 berichten
  • Interests:scoots scoots scoots scoots

Geplaatst 10 maart 2014 om 17:02

Als je wilt kun je je ook ff inlezen op condensatoren (capacitor op zn engels) en die in het elektrisch circuit opnemen, dan vang je de dip spanningen een beetje op.

een condensator erbij is heel leuk, maar als de scooter stationair draait geeft hij zo weinig stroom dat het licht het bijna niet doet dus zal hij die condensator ook niet opladen.

en als je aan het rijden bent en je stop ontlaad die condensator zich meteen dus de ene seconde dat je licht dan langer fel brand zie ik de meerwaarde niet van in.

als je echt licht wil hebben zal je aan een elektronische ontsteking moeten denken en zelf die flikkeren als hij stationair draait

als je het heel mooi wilt zet je er een varitronic op die kan een 12v accu kan opladen met 8 ampère en dan al je licht omzetten naar gelijkstroom over de accu, dan brand je licht altijd even goed.

maar daar moet je wel kabels voor gaan trekken omdat je claxon het niet doet op gelijkstroom.

#6 spock2000

spock2000

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 31 berichten

Geplaatst 15 juni 2014 om 10:01

Over 2 weken naar de RDW voor een schouwing dus even rustig inrijden, stationair geen problemen ( 20 minuten) maar nu rij ik weg en in de 2 versnelling bij gas geven hoor ik een PLOF en de lambretta scheidt er mee uit.

Geprobeerd om te starten maar helaas.

Wie kan mij ongeveer zeggen wat er aan de hand is of wat ik moet doen om hem weer aan de praat te krijgen.

#7 lotus

lotus

member Dutchlions S.C.

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2916 berichten

Geplaatst 15 juni 2014 om 15:56

Plof is ontsteking meestal.

#8 spock2000

spock2000

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 31 berichten

Geplaatst 19 juni 2014 om 19:02

Deze info had ik ook gekregen van Jacoi ( Lambrettaclub ), een nieuwe condensator en punten erin zetten en dan loopt die weer als vanouds, bestelling is geplaatst alleen dit heb ik nooit gedaan.

#9 spock2000

spock2000

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 31 berichten

Geplaatst 19 juli 2014 om 09:38

Is er iemand in de omgeving van Enschede die mij kan helpen met de condensator en contactpunten ( vliegwiel verwijderen ) i.v.m. de juiste gereedschap en heb dit klusje nooit gedaan.

#10 spock2000

spock2000

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 31 berichten

Geplaatst 2 augustus 2014 om 10:43

Blijkbaar zijn er weinig mensen in de buurt van Enschede die dit kunnen of hierop reageren, zal dus gereedschap moeten bestellen en het zelf moeten doen. Als ik maar niet meer schade aanbreng.

Wordt vervolgd......

#11 driewieler

driewieler

member Dutchlions S.C.

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2420 berichten
  • Interests:lambretta s open frames ,jaren 50 en van af LI 3s en vreemde en verbouwde scooters maakt niet uit welk merk

Geplaatst 6 augustus 2014 om 16:52

Een vliegwiel trekker kost ook de hoofdprijs niet

Een vliegwiel blokkeersleutel is zelf te maken van een stukje buis rond 70 en een duimse gasbuis van van een halve meter.

Je hebt ook even een vrijwilliger nodig die het aan elkaar bakt.

Je mag ook hier langs komen om het te doen.

Ik doe zelf niet aan huisbezoek buiten de regio.

#12 spock2000

spock2000

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 31 berichten

Geplaatst 6 augustus 2014 om 19:16

Bedankt voor de reactie.

Gereedschap binnen gekregen en zelf maar geprobeerd om het voor elkaar te maken, dankzij de hulp via email van Jaco Idema hoe ik het moest doen is het mij gelukt.

Voor andere is het een peulenschil maar voor mij was het de eerste keer om dit te doen, je leert er wel van.

Nogmaals bedankt Jaco voor de hulp.  :thumbup:

#13 spock2000

spock2000

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 31 berichten

Geplaatst 11 oktober 2014 om 10:38

Hallo,

Lambretta is gekeurd alleen nog problemen met starten, moet deze wel 15 a 20 keer aantrappen, waarschijnlijke de afstelling niet goed na het vernieuwen van de contactpunten en condensator, heb alles geprobeerd denk ik maar krijg het niet voor elkaar.

Als ik nu schakel na de 3 de versnelling valt die terug in toeren, snel terugschakelen en hij loopt weer maar niet verder na de 2 de versnelling, vreemd....

Heb hem nu na de motorzaak heen gebracht en gevraagd of zij er na willen kijken. Ze moeten er iemand bij halen heb ik gisteren gehoord want er is iets anders aan de hand zeggen ze.

KAN IEMAND MIJ ADVIES GEVEN????????

#14 driewieler

driewieler

member Dutchlions S.C.

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2420 berichten

Geplaatst 11 oktober 2014 om 14:17

Punten staan waarschijnlijk te wijd.

Ontsteking niet op tijd?

19 graden voor ontsteking voor een standaard scooter 

Staat de bougie wel op afstand tussen de elecktroden moet 0,4 (liefst 0,35 )zijn dus niet zo uit de doos er in schroeven.

Welk merk bougie heb je er in?

Een NGK 8 met lange schroefdraad moet voldoen,maar kunnen in een kwartier al naar de kl@te zijn.

Ik kan eigenlijk zo nix zeggen als ik geen scooter heb om te beoordelen.

mzl Mart

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users