Spring naar inhoud

Foto

Schema Tv175 - S2 Met Nieuwe Kabelboom En Sil Ontsteking

• Log in om te reageren
2 reacties op dit onderwerp

#1 Maupie1967

Maupie1967

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 2 berichten

Geplaatst 6 april 2015 om 16:49

Beste liefhebbers,

In de laatste fase beland van het afbouwen van een lambretta TV175 series 2 waarbij de ontsteking wordt vervangen door een (aangepaste) SIL electronische ontsteking, ik kom echter zoveel verschillende schema's tegen dat ik de uitspraak ' spaghetti nightmare'  begin te begrijpen.

Het is een nieuwe kabelboom, gekocht voor een TV175 S2 met DC en accu, een SIL ontsteking bestaande uit stator, ducatti CDI en gelijkrichter. 

Ik heb aan de achterkant onderstaande kables beschikbaar:

uit kabelboom (dik):                   paars, 2 x groen, rood, bruin en grijs

uit kabelboom (bij accu):           rood (hier was ik nog het meest zekere van, rood en met rond oog ;-)

uit kabelboom (bij ontsteking):  groen(wat mij de onderbreker lijkt van de ontsteking), vreemde was wel dat hier ook een rond oog aan zat)

Na veel gezocht te hebben kwam ik op onderstaand schema uit wat in ieder geval de ontsteking een vonk zo moeten laten geven (afbeelding 1), hier zit echter geen aansluiting voor accu bij en ik had de rest van de draden een plus gegeven. Lijkt in ieder geval niet te werken en metingen op de rode + en de massa lijken een kortsluiting te geven?

Kwam nu onderstaande site tegen met oude info over de prachtige SIL ontsteking die ik heb (over de schutting gooien?) en zie dat die het geheel anders aansluiten volgens afbeelding-2.

Kan iemand dit bevestigen, ervaring mee of andere adviezen?

Dank is alvast groot en hoop dit jaar mee te doen met het Lambretta geweld,

Groet Maupie

Bijgevoegde Bestanden

#2 Maupie1967

Maupie1967

Scooterist

• Members
  • Pip
  • 2 berichten

Geplaatst 19 april 2015 om 16:28

Kleine update:

Ik ben eruit gekomen en het is met kleine aanpassingen het bovenstaande kleurenschema geworden met het hele accu verhaal niet aangesloten. Ik heb de standaard gelijkrichter en hier zit geen B+ aansluiting voor een accu op (zou ik er altijd nog op kunnen zetten samen met een BGM gelijkrichter)

Maar ik heb een prachtige vonk en kan weer vrolijk verder, bedankt voor het meelezen in ieder geval  :jippie:

Groet Maupie

#3 lotus

lotus

member Dutchlions S.C.

• Moderators
  • PipPipPip
  • 2916 berichten

Geplaatst 19 april 2015 om 21:58

Bedankt voor je update! Fijn dat je een vonk hebt

0 gebruiker(s) lezen dit onderwerp

0 members, 0 guests, 0 anonymous users